اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

دیگ بخار یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در تولید بخار برای استفاده در صنایع مختلف از جمله نیروگاه‌ها، صنایع شیمیایی، نساجی، کاغذسازی و ... استفاده می‌شود. اجزای دیگ بخار به شرح زیر هستند:


  1. بدنه دیگ: این بخش از دیگ معمولاً از فولاد ساخته شده و ظرفیت دیگ را تعیین می‌کند.

  2. دیواره دیگ: دیگ دارای دیواره ای است که به همراه بدنه دیگ ساخته می‌شود و فشار بخار را به‌درستی تحمل می‌کند. این دیواره به وسیله آب خنک شده سرد نگه داشته می‌شود.

  3. بشکه دیگ: بشکه دیگ شامل دو بشکه دو جداره است که به وسیله لوله‌های انتقال بخار به هم متصل هستند. درون بشکه دیگ آب به دمای بالا تبخیر می‌شود و بخار تولید می‌شود.

  4. لوله‌های بخار: این لوله‌ها برای انتقال بخار از بشکه دیگ به محل‌های مورد نیاز در صنعت استفاده می‌شوند.

  5. سوخت‌های دیگ: دیگ‌ها برای تولید بخار معمولاً از سوخت‌هایی مانند گاز طبیعی، نفت، زغال‌سنگ و چوب استفاده می‌کنند.

  6. سیستم آب خنک: در این سیستم، آب سرد به کمک یک پمپ به دیگ منتقل شده و در دیواره دیگ جریان داده می‌شود تا دیگ خنک شود.

  7. سیستم تهویه: دیگ بخار دارای یک سیستم تهویه است که برای جلوگیری از ایجاد بخار زائد و کاهش فشار بخار استفاده می‌شود.

  8. سیستم کنترل: سیستم کنترل برای کنترل دما، فشار

اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : مشهد بخار هم اکنون با بیش از 50سال سابقه درخشان و حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی و ارائه انواع تولیدات متنوع و مورد نیاز صنعت توانسته است با حفظ کیفیت و به کارگیری بهترین متریال و مواد اولیه قیمت تقریبا تمام تولیدات خود را تا 20% تخفیف و 100 % تضمین کیفیت قطعات کمتر از سایر تولید کنندگان وارد بازارهای داخلی و خارجی نماید. در این مقاله به موضوعات تبدیل واحد ظرفیت دیگ بخار-ابعاد دیگ بخار یک تنی-اجزای دیگ فولادی-انواع دیگ بخار-فشار دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار خواهیم پرداخت . ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار با ضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم.


اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - مجموعه عظیم مشهد بخار همچنین افتخار خود می داند که در ارائه انواع اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار در خدمت شما مشتریان گرامی باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبدیل واحد ظرفیت دیگ بخار-ابعاد دیگ بخار یک تنی-اجزای دیگ فولادی-انواع دیگ بخار-فشار دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار با ما همراه باشید . مجموعه بزرگ صنعتی مشهد بخار اولین تولید کننده دیگ آبگرم در ایران می باشد و با سعی و تلاش فراوان توانسته است کلیه بویلرها و ماشین آلات نفت و گاز را به کشورهای همجوار صادرات نماید. شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار را در مجموعه مشهد بخار بررسی و انتخاب نمایید .

اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات : اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار طراحی و تولید شده در مجموعه مشهد بخار با 20% تخفیف هم اکنون به صورت عمومی و اختصاصی بر اساس نیاز مشتری در بازارهای داخلی و خارجی موجود می باشد. ما با افتخار اعلام می نماییم که اولین کارخانه با ضمانت نامه کتبی ۳ ساله و خدمات پس از فروش ۱۲ ساله در هر نقطه کشور عزیزمان ایران می باشیم و همچنین دارنده نشان و پلاک استاندارد و پلاک طلایی بین المللی می باشیم. جهت هرگونه مشاوره قبل خرید اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار و تبدیل واحد ظرفیت دیگ بخار-ابعاد دیگ بخار یک تنی-اجزای دیگ فولادی-انواع دیگ بخار-فشار دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار لطفا با یکی از شماره های مجموعه مشهد بخار در تماس باشید.

 

اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار | 20درصدتخفیف قیمت خرید 100درصد تضمین کیفیت قطعات

قطعات، لوازم و اجزای تشکیل دهنده دیگ بخار
اجزای دیگ بخار قطعاتی هستند که روی دیگ بخار نصب می‌شوند. این قطعات باعث فعال شدن و از آن مهم‌تر ایمن شدن دیگ بخار و کنترل آن می شود. قطعات نصب شده که به لوازم و تجهیزات دیگ بخار نیز شناخته می‌شوند دارای بخش‌های مختلفی هستند که عبارت‌اند از: شیرها، قطع‌کننده‌ها، تله بخار، هواگیر، پمپ، مشعل، پیش گرمکن، مخزن ذخیره آب، صافی سوخت، آب‌نما، کنترل‌کننده فشار، لول کنترل، پرشرسوئیچ، درجه فشار، دماسنج، کنترل‌کننده دما، شیر قطع‌کن، دی اریتور، سختی‌گیر اکونومایزر، تابلو برق و سوپرهیتر عایق‌های حرارتی.
هرکدام از اجزای دیگ بخار دارای وظیفه و کاربرد خاصی است. در این مقاله تمامی این تجهیزات و لوازم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. کیفیت بالای این قطعات تاثیر مستقیم روی راندمان و طول عمر دیگ بخار دارد. همچنین هرچه راندمان بالاتر باشد مقدار بخاردهی و کیفیت بخاردهی بیشتر می‌شود.
انتخاب درست و با کیفیت اجزای دیگ بخار، علاوه‌بر تاثیر روی کیفیت بخاردهی و افزایش راندمان باعث به تعویق افتادن خرابی دیگ بخار می‌شود. هرچه کیفیت دیگ بخار و لوازم جانبی مصرفی بالاتر باشد، در وهله اول باعث افزایش اعتبار شرکت و کارگاه تولیدکننده می‌شود. در وهله دوم خیال مصرف‌کننده از عملکرد دیگ بخار در حین کار کردن آن راحت می‌شود. برای مثال اگر از لوازم بی‌کیفیت در ساخت و طراحی دیگ بخاراستفاده شود، ممکن است دستگاه در مدت زمان کوتاهی به تعمیر نیاز داشته باشد. این موضوع باعث کاهش اعتبار شرکت و کارگاه تولیدکننده دیگ بخار می‌شود. از طرف دیگر مصرف‌کننده را با مشکل مواجه می‌کند. از گار افتادن دستگاه ممکن است تعطیلی چند روزه یا چند ساعته را برای مصرف‌کننده بوجود آورد
اجزای تشکیل‌دهنده دیگ بخار
دیگ‌های بخار انواع مختلفی مانند واتر تیوب و فایر تیوب عمودی و افقی دارند؛ در ادامه اجزای دیگ بخار را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاع از اجزای تشکیل دهنده دیگ چدنی می‌توانید مقاله بویلر چدنی آب گرم را مطالعه کنید.
شیر اطمینان: شیر فشارشکن یا شیر اطمینان از فشار بیش از حد مجاز دیگ بخار جلوگیری می‌کند. این قطعه یکی از آخرین اجزای دیگ بخار است که بصورت مکانیکی بویلر را در برابر فشارهای بیش از حد مجاز محافظت می‌کند. شیر اطمینان یکی از تجهیزات مهم دیگ بخار است که باید کل جریان تولید شده را کاهش دهد. به دلیل اهمیت زیاد این قطعه، در مقاله شیر اطمینان توضیحات کاملی درباره آن داده شده است.
تله بخار: یکی از اجزای دیگ بخار است که به‌صورت خودکار جداسازی چگالش (آب مقطر ناشی از دفع گرمای نهان بخار) موجود در دیگ بخار و مقدار هوای موجود در خطوط بخار را انجام می‌دهد. این عمل باید بدون اتلاف مقدار بخار خروجی باشد. در ورودی تله بخار باید یک صافی هم نصب شود تا از ورود رسوب و… به تله بخار جلوگیری شود.
اما سوال اینجاست که اگر چگالش از خطوط بخار جدا نشود، چه اتفاقی برای دیگ بخار رخ می‌دهد؟ وجود چگالش باعث می‌شود که آب به صورت ضربه‌ای به لوله‌ها اصابت کند. درنتیجه لوله شکسته می‌شود. وجود آب در بخار باعث پایین آمدن دمای بخار می‌شود و عملا دیگ بخار از کار می‌افتد. بعضی از لوازم و تجهیزات دیگ بخار نیاز به رفع چگالش دارند مانند: انتهای لوله‌های بالا رونده بخار، سرشاخه‌های اصلی بخار و مبدل‌های حرارتی. تله بخار دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه بررسی شده‌اند.
انواع مختلف تله بخار در اجزای دیگ بخار
تله بخار خرطومی: این نوع تله بخار دارای یک سوپاپ است که در زمان تغییر دما منبسط و منقبض می‌شود. داخل آن از یک ماده شیمیایی فرار استفاده می‌شود. تبخیر آب باعث تغییر در وضعیت سوپاپ تله بخار خرطومی می‌شود. به‌دلیل وجود مقداری کاهش دما سوپاپ باز است. در این حالت چگالش به همراه هوا خارج می‌شود اما مقدار کلی چگالش خارج شده بیشتر از هوا است.
تله بخار بی‌متال: این نوع تله بخار در اجزای دیگ بخار دارای دو نوار با جنس فلز است و با خم شدن این دو نوار فلزی، سوپاپ‌ها باز و بسته می‌شوند. تا زمانی که دمای بی‌متال به دمای بخار برسد، هوا و چگالش از درون سوپاپ عبور می‌کنند. بخار باعث افزایش حرارت بی‌متال می‌شود. در نتیجه سوپاپ بسته می‌شود. این روند تا زمانی که دمای چگالش کاهش پیدا کند، ادامه دارد تا وقتی‌که دمای بی‌متال به وضعیت اولیه بازگردد و سوپاپ باز شود.
تله بخار سطل وارونه: در این نوع تله بخار، بخار وارد سطل می‌شود و آن را به طرف بالا می‌برد. بخار سطل را به سمت بالا حرکت می‌دهد که این عمل باعث بسته شدن سوپاپ می‌شود. این امر از خروج بخار جلوگیری می‌کند. در زمانی که ماده چگالیده جمع شده بخار سرد می‌شود، سطل به طرف پایین حرکت می‌کند. این حرکت باعث باز شدن سوپاپ و در نتیجه خروج ماده چگالیده می‌شود.
تله بخار شناور و حرارتی: عملکرد تله شناور و تله حرارتی در اجزای دیگ بخار مانند یکدیگر است به این صورت که تله بخار شناور با جابه‌جا کردن یک توپ کروی شکل که به یک اهرم متصل است، باعث باز و بسته شدن مجرای خروجی تله بخار می‌شود. از آنجایی که تله شناور دارای یک عنصر حرارتی است، هوا در مدت زمان راه‌اندازی و در طی کارکرد خارج می‌شود.
تله بخار دیسکی ترمودینامیکی: عملکرد این نوع تله در اجزای دیگ بخار به این صورت است که برای کنترل جریان بخار و چگالش از یک دیسک استفاده می کند. در زمانی که ماده چگالیده در تله جریان به وجود می‌آید دیسک بالا رفته و باعث باز شدن تله بخار می‌شود. با عبور بخار و هوا از درون تله، دیسک به طرف پایین حرکت می‌کند. در نتیجه نیروی لازم را برای رانش دیسک به پایین با اختلاف فشار بین بخار کم‌سرعت بالای دیسک و بخار پرسرعت جاری در فاصله باریک زیر دیسک تأمین می‌کند. بدین صورت چگالش خارج می‌شود.
کنترل کننده‌های دیگ بخار
لول کنترل: لول کنترل یا کنترل‌کننده سطح آب، اولین کنترل‌کننده دیگ بخار است و در زمانی که آب دیگ بخار کم می‌شود، مشعل را خاموش می‌کند. سپس به پمپ فرمان می‌دهد که آب داخل بویلر را به حد مجاز برساند. کنترل سطح آب بسیار مهم است. اگر سطح خیلی پایین باشد، مخزن بویلر خشک می‌شود و در نتیجه آسیب مکانیکی به لوله درام و لوله بویلر وارد می‌شود. اگر سطح آب بیش از حد زیاد باشد به تجهیزات پایینی آسیب می‌رساند. محل نصب این نوع اجزای دیگ بخار (لول کنترل) پایین‌تر از سطح آب است. همچنین این نوع اجزای دیگ بخار دارای انواع مختلف است که عبارت‌اند از لول کنترل معمولی یا شناور و لول کنترل مغناطیسی.
لول کنترل معمولی یا شناور: عملکرد این نوع لول کنترل به این صورت است که اگر سطح آب از میزان تعیین‌شده کمتر شود، در اولین قدم به مدار کنترل مشعل دستور خاموش کردن مشعل را می‌دهد. در طراحی بعضی از بویلرها آژیر نیز وجود دارد که در زمان کم آب شدن دیگ بخار، آژیر لول کنترل به صدا درمی‌آید. پس از خاموش کردن مشعل، لول کنترل به پمپ دستور می‌دهد که آب کم شده از سطح را جبران کند.
لول کنترل‌های مغناطیسی دیگ بخار نیز مانند لول کنترل شناور عمل می‌کنند. تفاوت لول کنترل مغناطیسی در این است که قطعه‌ای مانند شناور دارد که این قطعه دارای یک میله فلزی است. این میله به آب‌نمای مغناطیسی متصل است. در مواقعی که سطح آب از ملیه فلزی پایین تر باشد، لول کنترل به مدار فرمان مشعل دستور خاموش شدن آن را می‌دهد. سپس مقدار سطح آب را به کمک پمپ افزایش می‌دهد.
اجزای دیگ بخار-انتخاب ظرفیت دیگ بخار |20% تخفیف قیمت خرید و 100% تضمین کیفیت قطعات - در پایان مجددا تاکید می نماییم که ما در مجموعه بزرگ مشهد بخار تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم هر نوع از دیگ بخار –بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی – بویلر تشعشعی -هیتر مشعل دار-انواع دی اریتور- سختی گیر آب - مبدل حرارتی - تولید و ساخت انواع بالمیل و انواع دستگاه ازن ساز را با ارزانترین قیمت وتا 20% تخفیف ویژه و زیر قیمت سایر کارخانجات فعال در ایران طراحی و تولید نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان نماییم. همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها و ... می باشیم. در این مقاله به موضوعات تبدیل واحد ظرفیت دیگ بخار-ابعاد دیگ بخار یک تنی-اجزای دیگ فولادی-انواع دیگ بخار-فشار دیگ بخار-مشخصات دیگ بخار پرداختیم. مجددا توصیه می کنیم حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دیگ بخار – بویلر– دیگ آبگرم-فیلتر شنی – منبع کویلی و ... را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های - - 09152152481 تماس برقرار کنید تا به صورت 100% رایگان از مشاوره های قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.